myrthe-ceo-2020

Myrthe van den Reek is CEO for One Month 2020!

De 26-jarige Myrthe van den Reek is uitgeroepen tot winnares van CEO for One Month 2020. Aan de jaarlijkse competitie, die wordt georganiseerd door de Adecco Group, deden in totaal meer dan 4.500 ambitieuze studenten en young professionals mee. Myrthe mag een maand lang aan het roer staan van de Adecco Group Nederland.

Van den Reek: “Ik ben niet heel vaak sprakeloos maar dit is een van die momenten. Ik heb zoveel opgestoken van iedereen die ik ben tegengekomen onderweg, de deelnemers, de directie, maar ook het hele team achter de competitie. En daarbij heb ik veel over mezelf geleerd. Het is moeilijk om in woorden uit te drukken hoe het voelt dat het vertrouwen aan mij wordt gegeven, maar ik ben ontzettend blij en heb erg veel zin in mijn maand van CEO van de Adecco Group Nederland.” Van den Reek is 26 jaar en studeert Econometrics en Management in Rotterdam.

“Energie en interactie waren de doorslag”

“Het niveau van de kandidaten lag ontzettend hoog, maar Myrthe heeft zich onderscheiden met haar energie en de interactie die ze had met ons team. Verder sluit haar visie over een leven lang leren goed aan bij de visie van Adecco als Conducter of Workforce. Ik kijk er heel erg naar uit samen met Myrthe de CEO van de Adecco Group Nederland te zijn”, aldus Melvin de Boer, CEO van de Adecco Group Nederland.

Unieke wedstrijd voor young professionals

Myrthe krijgt niet alleen de titel CEO for One Month Nederland, maar mag ook een maand lang samen met CEO Melvin de Boer het bedrijf besturen. Daarnaast maakt Myrthe kans om in de wereldwijde competitie nog een keer te strijden voor de internationale CEO for One Month-titel. Myrthe neemt het hierin op tegen de winnaars van de 47 andere landen die meedoen met de wedstrijd. De winnaar van de wereldwijde competitie mag een maand lang meewerken met The Adecco Group-CEO Alain Dehaze in Zürich.

Grotendeels digitale competitie door corona

Dit is het zevende jaar dat de wedstrijd gehouden wordt, maar de competitie zag er dit jaar door de corona-maatregelen anders uit dan normaal. Waar het overgrote deel van de verschillende rondes normaal op kantoor worden georganiseerd, was de competitie dit jaar grotendeels digitaal en hebben de laatste zes finalisten elkaar dit jaar pas één keer eerder gezien.

Van den Reek: “Ik vind het geweldig hoe de wedstrijd altijd persoonlijk heeft aangevoeld, ook nu sommige challenges online waren. Het was daardoor ook extra speciaal om de medekandidaten te ontmoeten tijdens de halve finale. Iedereen had zijn eigen visie en verhaal, enorm inspirerend.”

Mercedes-Benz A-Klasse voor de ‘CEO for One Month’

Voor het tweede jaar op rij heeft Mercedes-Benz een partnership met de Adecco Group en CEO for One Month. Mercedes-Benz spreekt graag de jongere doelgroep aan en heeft met deze competitie een goede partner gevonden in de Adecco Group. Als onderdeel van haar arbeidsvoorwaarden krijgt Myrthe gedurende haar maand als CEO for One Month een maand lang de sleutel van de Mercedes-Benz A-Klasse. Met deze A-Klasse kan zij letterlijk in de voetsporen van Adecco CEO Melvin de Boer rijden.