Stefan over zijn Experience Work Week bij Adecco

Als finalist kreeg ik de kans om een week lang mee te lopen met één van de directors van de Adecco Group Nederland. De Experience Work Week was voor mij de ultieme kans om antwoorden te krijgen op een aantal vragen waar ik op dit moment vanuit de lancering van mijn start-up mee bezig was. 

 

 

CEO for One Month, een competitie met niet één, maar vele winnaars. Als finalist kreeg ik de kans om een week lang mee te lopen met één van de directors van de Adecco Group Nederland. Van welke director zou ik het meest kunnen leren? Welk specialisme sluit het best aan bij mijn persoonlijke behoeften en interesses, maar ook bij die van mijn start-up BLACKBEAR?

Vorig jaar ben ik samen met mijn vennoot Joep Wittebrood en een team van zeven personen bezig geweest mijn eigen onderneming op te zetten. Een digitale omgeving die zich met verschillende tools en content richt op het ontdekken, ontwikkelen en verbinden van studenten-talent. Adecco‘s CEO-competitie en BLACKBEAR hebben een gemeenschappelijke deler, het doel om talent te ontdekken en te ontwikkelen, maar doen dit ieder op een eigen manier.

Een eigen manier? Alle organisaties en bedrijven ter wereld hebben dit. Maar wat is deze eigen manier en welke normen, waarden, visies en missies zijn hieraan verbonden? Nog belangrijker, hoe draag je deze uit, hoe neem je als organisatie jouw klanten mee in jouw “why” en waardoor onderscheidt een organisatie als Adecco zich van de rest?

Kracht en groei door diversiteit

De keuze viel dan ook snel op Babs van de Voort, Marketing Director Adecco Group Netherlands & Northern Europe. De gehele week stond in het teken van begrippen als “Brand Awareness” en “Customer Journey”. Het meedenken over de rebranding van de verschillende labels die onder de Adecco Group hangen. Daarnaast heb ik mij beziggehouden met het herzien van bestaande en toekomstige proposities. De veelzijdigheid van werkzaamheden en onderlinge teamleden, maar vooral de diversiteit van partijen waarmee de marketingafdeling te maken heeft, is mij erg bijgebleven. Ik heb ervaren dat de afdeling haar kracht en groei voornamelijk uit de diversiteit haalt en dat dit dan ook het belangrijkste kenmerk van de afdeling is.

Meerdraaien als volwaardig lid van het marketingteam

Gedurende de week heb ik ontzettend veel nieuwe indrukken, ontmoetingen en informatie opgedaan. Het is ontzettend motiverend en leerzaam om als CEO-finalist een week lang een rol te mogen spelen binnen het marketingteam van Adecco. Niet alleen langs de zijlijn, maar als een volwaardig lid, waarbij ieders input telt. De gehele experience week en alle leermomenten, inzichten, opgedane contacten en praktische toepassingen neem ik dan ook met veel dankbaarheid mee binnen mijn eigen start-up BLACKBEAR.

De inschrijvingen voor CEO for One Month 2019 zijn in volle gang. Doe jij dit jaar ook mee?